turkatekno
  Forum
 
=> Daha kayıt olmadın mı?

Forum - türkiye online oyunu sevdi

Burdasın:
Forum => İnternet Haberleri => türkiye online oyunu sevdi

<-Geri

 1 

Devam->


turkatekno
(şimdiye kadar 185 posta)
14.05.2010 14:49 (UTC)[alıntı yap]
Son yıllarda Türkiye’de büyük artış gösteren online oyun pazarı önümüzdeki yıllarda dünyaya kafa tutacak.
Türkiye ve dünyada internet alanında yaşanan gelişmeleri inceleyen ve analiz eden Webrazzi, “Webrazzi Gündem Toplantıları”nın altıncısında “online oyun” konusunu masaya yatırdı.
Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Doğan Online CPO’su Kıvan Odabaşı, 2009 yılı itibariyle Türkiye’deki online oyun pazarının tahmini olarak 200 milyon TL’lik bir büyüklüğe ulaştığını belirtti.





100 kullanıcıyı 100 milyona çıkartmanın sırrı yerel uygulamalarda!
Kıvan Odabaşı’nın ardından söz alan BigPoint CCO’su Nils Holger Henning ise, kendilerini başarıya ulaştıran etkenleri söyle sıraladı: “Her şeyden önce kullanıcıların kolaylıkla ulaşabilecekleri online oyunlar geliştirdik. Ayrıca faaliyette olduğumuz her pazar için yerel ödeme sistemleri oluşturduk. Şu anda portföyümüzde 50 oyun bulunuyor. 2010 yılı içinde bu rakamı 100’e çıkarmayı planlıyoruz.”

Mikro ödeme makro bir pazar olma yolunda!
Etkinliğin üçüncü konuşmacısı Mikro Ödeme Genel Müdürü Alper Akcan ise katılımcılara mikro ödeme konusu hakkında bilgi verdi ve dünya çapındaki online pazarın mikro ödeme cirosunun 2012 yılında 41 milyar dolar olacağı öngörüsünü paylaştı.
turkatekno
(şimdiye kadar 185 posta)
14.05.2010 14:50 (UTC)[alıntı yap]
Türkiye’deki MMOG pazarının büyüklüğü 50 milyon dolar!
Online oyun konulu altıncı Webrazzi Gündem Toplantısı’nda “Bilgisayar Oyunları, Trendler ve Gelecek” başlıklı bir sunum yapan GamersFirst Ülke Müdürü Gülümser Baran Şen ise MMOG pazarında büyüme sağlayan en önemli etkenin genişbant internet erişim olduğunu dile getirdi. ECTA Raporu’na göre Türkiye’nin 16. sırada olduğuna da dikkat çeken Şen, şunları söyledi: “Online oyunlar pazarından 2007 yılında 7 milyar dolar gelir sağlandı. 2013’te bu rakamın 19 milyar dolar olacağı öngörülüyor.”




Konuşmasında Türkiye’de 25 bine yakın internet kafe olduğuna da değinen Gülümser Baran Şen, online oyunların ekonomik değer yarattığını, istihdam sağladığını ve sosyalleşme açısından önemli bir rol oynadığını da belirtti.

turkatekno
(şimdiye kadar 185 posta)
14.05.2010 14:50 (UTC)[alıntı yap]
Türk oyun firmaları birlik olup pazarı büyütmeli
“Türkiye Online Oyun Pazarı ve Global Fırsatlar” paneli ise Sobee Genel Müdürü Mevlüt Dinç, Oyun Stüdyosu Kurucu Ortağı Tunga Sanalp ve Yoğurt Teknolojileri CTO’su Engin Erentürk’ü bir araya getirdi. Moderatörlüğünü Webrazzi Kurucusu ve Crenvo Danışmanlık Genel Müdürü Arda Kutsal’ın üstlendiği panelde, Türkiye’deki oyun geliştirici firmaların faaliyetleri ve global pazarda rekabet edebilmesi içi atılması gereken adımlar değerlendirildi.







Panelde konuşan Mevlüt Dinç, Türkiye’deki oyuncuların diğer ülkelerdeki oyuncularla benzer bir profilde olduğuna dikkat çekerek Türkiye’de başarılı olan bir oyunun dünya çapında başarı yakalamasının kolay olduğunu söyledi. “Türk oyunculara oyun beğendirmek zor çünkü Türkiye’de geliştirilen bir oyunu hemen dünya çapındaki oyunlarla kıyaslıyorlar,” diyen Dinç, sözlerine şöyle devam etti: “Ülkemizde bu sektörün büyümesi için düzenleme yapılması gerekiyor. Çünkü Türkiye’de bu alanda müthiş bir potansiyel var.”

Cevapla:

Nickin:

 Metin rengi:

 Metin büyüklüğü:
Tag leri kapat



Bütün konular: 155
Bütün postalar: 290
Bütün kullanıcılar: 38
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
 
  Bugün 151 ziyaretçi (175 klik) kişi burdaydı!  
 


Sitene Ekle www.bs-tr.tr.gg
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol